maandag 26 maart 2012

Het kan dus toch: een verleidelijke bibliotheektrailer


Er zijn niet zo gek veel promotievideo's voor bibliotheken die tot mijn verbeelding spreken, maar deze trailer, van  Milstein Division van New York Public Library, mag er zijn. Aan een beetje overdrijving ontkomt het filmpje uiteraard niet. Wat ik er vooral knap aan vind is dat het de combinatie fysiek/digitaal bezoek aan een bibliotheek, voor onderzoek, verleidelijk maakt. Je krijgt gewoon zin om uit te gaan pluizen en te snuffelen, in zowel papieren als digitale bronnen. Dát doet de bieb!

@

Via Jos op Bibliotheek 2.0 en Jeroen op Twitter

4 reacties:

Astrid van Dam zei

Ja, gooi ergens de Carmina Burana onder en je hebt gelijk een spannend verhaal ;-) Mooi gedaan inderdaad.

Edwin Mijnsbergen zei

Haha, ik had aanvankelijk nog de laatste zin 'de obligate Carmina Burana' is de makers van het filmpje vergeven. Maar toen ik nog eens een uitvoering luisterde (een stukje) vond ik dat ik het daarmee toch tekort zou doen. Het blijft prachtig (al ken ik het vooral als intro van allerlei lawaaibands die er dan vervolgens luid doorheen scheuren).

Wilma van den Brink zei

Ja, erg mooi! Ik vind de NYPL een van de koplopers als het gaat om goede pr filmpjes. Een titel, zoals: "where do you call home?" klinkt toch een stuk beter als "introductie Bibliotheek ..." NYPL weet op een briljante manier de filmpjes te koppelen aan fijne gevoelens. Zie http://www.jebibliotheek.nl/?p=2288 ;-)

Grz Wilma

Edwin Mijnsbergen zei

Dank voor de link naar je Prezi Wilma. De NYPL als lichtend voorbeeld!