dinsdag 12 april 2011

Schaamteloze vakpromotie


Het is maar de vraag hoe belangrijk je het vindt, die relatie met je klanten, maar als je het belangrijk vindt heb je misschien iets aan de woorden van Stephen Abram, op het blog van David Lee King:
If we’re about relationships, then a true relationship knows the name of the person they want to deal with – not just an anonymous professional behind a desk wearing a badge that says ‘librarian’ or generic virtual reference identity 
King knikt instemmend en stelt dat je een bibliotheek inderdaad een naam en gezicht zou moeten geven. Hij komt met een paar suggesties:
  • Heb vertrouwen in de zaken die je promoot
  • Laat je stem horen
  • Deel. Veel.
  • Focus
  • Bied je gemeenschap die diensten waar behoefte aan is
  • Meng je onder je publiek
  • Wees goed in wat je doet
Zeker, het zijn allemaal inkoppertjes, maar denk er eens over na en stel voor jezelf vast: kom je een beetje in de buurt van dit alles?

@

2 reacties:

Anoniem zei

Ik zou het graag doen allemaal, maar m'n baas ziet dat anders. Dus dat heb je óók nog...

Edwin Mijnsbergen zei

Goed punt. Dan flink de baas bewerken maar...